Köp- och leveransvillkor

Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till admin@stylerebel.se med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.

Beställning

När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress.

Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till admin@stylerebel.se.

Leverans

Våra normala leveranstider är 2-5 dagar. OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter.

Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress: admin@stylerebel.se.

Priser

Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms.

Ångerrätt

Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt. 

5.1 Vid nyttjande av din ångerrätt:

Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss admin@stylerebel.se. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.

Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.

Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning.

5.2 Ångerrätten gäller inte vid:

Produkter som har karaktär av förseglad ljud- eller bildupptagning och där förseglingen har brutits av dig.

Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.

Reklamation och klagomål

Tycker du inte att din vara lever upp till den bild eller beskrivning som fanns om den online? Då har du rätt att reklamera ditt köp.

Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara. Eftersom att detta är Second hand, dvs. begagnade varor så kolla noga i beskrivningarna/bilder.

Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts. 

6.1 Hur går du tillväga vid reklamation?

Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till admin@stylerebel.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.

Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.

Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.